keikka ja työ blogi

Katsauksia ja tapahtumia keikkaelämän syövereistäni

keskiviikko 16. heinäkuuta 2008

Väli kuulumisia

Taas ne viikot vaan menee. Raksalla on oltu viikon alkupäät sahaamassa kiviä, muuraamassa, laastin tekoa, raudoitusta ja nostohommia n.13m korkeudessa huojuvilla raksatelineillä. Tällä viikolla tulee nosturi taas käymään nostamaan vihdoin kattoholveja paikoilleen. Juu ei piirretty arkkitehdin kanssa sitten ihan helpointa taloa rakentaa. Varsinkaan tuon katon kanssa! Torstaina rantajameissa oli silmät kun särjellä kun tuli katottua vähän liian läheltä hitsaus valokaarta raksalla. Mutta näin kummiskin nappulat mikseristä. Rantajameissa oli taas ilo vedellä Lacun dV Doscilla.

Viime viikonloppuna tuli käytyä Ruovedellä, Tampereella ja Seinäjoen tangomarkkinoilla. Perjantaina lähdettiin studiolta varsin eksoottisemmalla keikkabussilla. Vuodelta 77 peräsin olevalla luxsus näyttelybussi jossa kilometrejä mittarissa vain 121 tuhatta. Bussissa oli ison henkilöauton mentävä tavaratila. Tosin lastausramppi ei kuulunut suunnitelmiin vaan sisältä tuleva ulkoterassi kylläkin. Makuuhuoneet ja ns Skybar yläkerrassa varustettuna nahkasohvilla ja 70 luku kuosien peittämillä verhoiluilla. Hippi musa puuttui vaan keskusradiosta niin aikakone olisi keksitty. Bussi on ollut teknologiaa edellä jo 70 niin paljon että kyseisessä vempaimessa oli jo tuolloin Iphonet joka tilassa keskusradiona!

Matka joutui siis mukavasti Tampereen ylikin. Kunnes bussi jätti meidät pahaan risteykseen tukkien melkein koko liikenteen ja ei liikkunut mihinkään enää. Hetken aikaan alettiin luukkuja availemaan ja tutkimaan missä vika, selvisi että automaatti vaihdelaatikko vuoti kun seula öljyt pihalle. Kyseisessä teknologian edellä käyvässä vehkessä oli sen verran hieno tekniikka että osasi sammuttaa virrat koneelta kun laatikko öljy menee liian alhaiselle tasolle. Siitä ponkasin ostamaan liftaten lähimmälle huoltsikalle öljyjä. Ja matka jatkui taas 5 litran tankkaamisen jälkeen. Perillä tankattiin lisää 3 litraa ja päästiin just Tampereelle yöpyilemään. Aamulla alettiin metsästää huoltoa raskaankaluston firmoilta. Scania 24h huolto pärähti hotellin taakse fiksaamaan moista. Ensimmäinen sana kaverilta oli leveellä mansen murteella " kaamee komootti! Tällainen täytyis olla joka pojalla tai joka kylällä" Selvisi että öljylauhduttimen tiiviste vuoti. Ja ilmeisesti 3 viikkoa sitten uusittu tiiviste oli vähän huono pitämään öljyjä sisällä. Kaveri ponkasi pajalle tekemään uutta tiivistettä. Tunti politoista ja n.10 litraa laatikkoöljyä siinä meni ja matka pääsi jatkumaan taas.

Seinäjoella odotti hiihtoliiton kokoontumis ajot tuulipukujen kera. Tangomarkkinat oli vallannut pohjanmaalaisen kaupungin katuja myöten. Meillä oli keikka vasta 00.50 joten aikaa oli syödä hyvin ja ottaa torkut hotellissa. Keikka meni hyvin. Ai niin tuosta Perjantain Noitarockista. Vettä tuli kuin aisaa ja lava oli sellainen pieni peräkärry lava. Pa:na oli Noretron laittanut demoon Alton "linearrayn" No ei se mua mitenkään vakuuttanu. miksaus katokseen oli mökää riittämiin mut sitten se olikin ihan eri kun teltasta tuli ulos. Kovasti yritin saada sitä nasaaliutta kanssa pois mut sit hävis kaikki. Eli Eq käsi kävi kovaa kesken keikan. Joten se oli siinä keikasta. Tietääkö kukaan onko Uli behringer tehnyt kanssa jo "linearryn"??

Tänään pakataan ja säädetään To,Pe,La keikkojen kamoja. Tiedossa siis, Hangossa, Helsingissä ja Porissa parikin keikkaa ja iso kuorma-autollinen kaikenlaista.

Parhautta kaikille!

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vähän googletin tässä the giant leapin biisien sanoja. Ja jotain kummaa kautta löysin tällaisen.. :)

Mukavia työpäiviä!

-PikkuEllu-

Anonyymi kirjoitti...

Onks se AKR-747 tai jotain sinnepäin , sellainen on parkissa tuolla Konalassa , ja tuli vaan tämä blogimerkintä mieleen.

Marko Häkkinen kirjoitti...

Juu juuri se sama bussi!